Khamis, 29 Oktober 2009

musim tengkujuh dah ke ni??

Mula dr pagi semalam, bawak ke malam, bawak ke pagi ni, hujan brok brek brok brek tak henti2. Tgk awan belah pantai nun dah gelap gelita. Musim tengkujuh dah ke eh?

Sejuk ah tido malam tadi. Mengerekot aku dlm selimut pun tak hilang sejuk. Kes nya, dina takleh tido kalo tak pasang ekon ke kipas ke. Demand sungguh minah kecik tu. Dah la tido secara extreme. Tak pakai baju seluar. Pakai diapers sajork. Heran aku. Takde de dia sejuk ke hapa. Cuma bila tgh mlm tanpa dia sedari aku pakaikan baju. Tu pun ok ek ok ek tak selesa. Kulit jenis apakah?

Pagi ni plk, hantar danish ke skolah lupa bawak payung. Terpaksa payungkan dengan tangan gebu ku ini. Kesian anak aku. Harap2nya balik skolah nanti takde demam bagai lah.

Sampai kawasan opis pulak (lbh kurang 700 meter kut dr opis) Jem ya hamat. HUhu. Hari hujan makanya kereta parent akan berganda ganda hantar anak dorang. Pak polisi pun berjaga lah di simpang2 skolah sbb parent tak leh nak kluar simpang kalau tak di jaga. Makanya makan jem lah aku pagi ni.

Oh ya, ada gotong royong 5s kejap lag. Habuannya nasik kerabu lauk daging bakar, ayam bakar dan telur masin. Yang berharga 2 hengget. Murah nya!! Tapi aku tak tgk lagi cemana rupanya. Adakah indah khabar dari rupa? Kita tungggguuuuu...

Sekian bebelan untuk masa ini. Daaaa


Salam sumbangsih
KV & Co

5 ulasan:

mie...be the name berkata...

Salam KV,

sama la Dina dgn anak kawan, si Arif...(kawan = saya : bahasa Pahang ni wei..) memanjang panas nyer..kulit bewak (biawak) agoknye dok. anyway nice blog, keep on bloging Sis :)

zailamohamad berkata...

bestnya..tak sabar nak balik raya haji nanti;) Zaila buat akikah Ameera, jemput datang rumah ya;)

KV berkata...

mie,
ahaha..kulit bewak, melampau lah tu. ERrr..cer pikir kulit apa lagi yg best!! ;P

zaila,
insyaallah, kalo takde aral melintang.

rina berkata...

kulit mat saleh pun kalah dina ni... hehehe

KV berkata...

rina,
tok tahu lah lagu mana budak mek ni.