Khamis, 3 September 2009

BAJU RAYA HUNTING

Boleh aku tatau tema warna baju raya kami tahun ni. Wakakaka. Sbb nya byk helai aku hantar kain ke 3-4 tailorina tapi tatau yg mana akan siap. Dah tentu lah mek takdak idea uols.

Last2 pikir teringat baju kurung kaler biru lembut. So, aku kata kat hubby, tema tahun ni biru lembut lah kaedahnya. Lantak la baju raya aku kaler apa nanti. Harap2 ada lah yg kaler biru lembut siap sblm raya. Hehe

Memula carik baju hubby dulu. Beli charlie jek. Mujur ada lah lbh kurang kaler baju dina. Tu pun aku main agak2 jer. Siap jalur2 gold lagi. Wakaka. Glemer kah suami ku di pagi raya? Woot! Woot!

Pastu carik baju danish tak jumpa. Aku dah letih. Balik dulu ler. Cuti merdeka sambung carik. Naseb baik kedai mula2 kami singgah tu jumpa kaler yg nak. Cuma mcm lai n skt jer biru nya. Ok lah, tak de lah sedondon sgt kan. Lbh kurang. Hehe. Sbb baju tu murah n kain dia sejuk. Tu yg sayang aku nak lepaskan. Haha. Giler kedekut.

Siap baju danish, carik baju atuk pulak. Atuk tak pakai sepasang. Dia pakai ngan kain pelikat jer. Kami cari kt kb mall. Tak jumpa. Last2 dah letih, pusing2 pameran audio video. TV digicam, camcoder dsb.


Gambar yg budak cina tu snap dan cuci kat situ. Perasan tak wajah dina ketakutan. Wakaka. Gambar tak terang sbb aku snap balik, malas nak scan.




Dorang tengah perasan dgn gambar sendiri. Layann.




Pastu baru gerak ke tesco. Sambil carik baju raya atuk, sambil nak beli big apple yg diskaun 52 peratus utk hari merdeka (aku baca paper). Tapi hampeh sbb kedai donut tu tak buka pun. Masa tu dh jam 2. HUhu

Naik tesco gi carik baju melayu atuk. Alhamdulillah jumpa jgk akhirnya. Kalo dak kena cari di hari lain lg. Huhu

Turun tesco dgn harapan donut sudah dijual. Tapi hampeh.
Salam sumbangsih
KV & Co

10 ulasan:

pB berkata...

happy shopping

Tanpa Nama berkata...

Aku tak soping satu papepon meks, ape lagi kuih-muih. Mcm xcukup mase jek..ke aku yg fail time management...huhuhu...

Unknown berkata...

Mush juga tgh hunting baju raya. Kain ela berlambak beli dr awal tahun tp, tak gi tempah. Jadi kekdahnya kena belilah barang sepasang dua. Tapi, buhsan aaa tgok fesyen lengan ala-ala kembang n jarang2 tu. Mana-mana pon gitu.

mummysya berkata...

kin jugak yg takde lagi...

muahahaha, kain ada tapi tak berjahit. kes lambat sengal nie...

saya berkata...

sopingggggg lagiiiiiiiiiiii... hehhehehe...

Zaila Mohamad berkata...

Zaila balik haritu g Pengkalan kubur, siap rembat 3 pasang baju kurung moden yang dah siap tu..tahun ni tahun color rojak..tada tema2..Baju anak2 campur2 color..hahahahaha..yang best beli baju kurung dah siap kat ameera hanya RM12 jer..murah tu;-)

AyunasiA berkata...

kiter sempat beli donut diskaun 52%:)

Zareda Norman berkata...

KV

kak zar pun tahun tema biru turqouise

KV berkata...

kak pB,
happy shopping jugek.

makmie,
ko bz sgt ke wei?

mush,
wakaka...dah tgh in pesen gitu dik.

kin,
nak kena pi carik tu.

saya,
huhu..sbb nak raya dik.

zaila,
eh kampung kat mana?
Wah, bijak ah baju kurung RM 12 jek.

ayu,
huhu..kuciwa lah.

kak zar,
wah sedonodon kiter.

Ain berkata...

aku dah siap beli sblm pose lagi....tak larat aku nak jenjalan bulan pose..nak pengsan aku dibuatnya...