Isnin, 3 Ogos 2009

SAKIT MATA



Start hari khamis (ptg masa aku balik keje). Dina asyik bitau matanya gatal. Aku tak syak pape. Tp gerun tgk cara dia genyeh mata nampak macam nak tecucuk jer.

Bangun tido pagi jumaat, mata dia merah sebelah. Pastu bengkak sikit, macam sembab gitu. Aku mula risau. Abah dia lg panik. Dia mmg, kalo bab anak sakit ke seangkatan dgn nya harus bapaknya stress. Bila bapaknya stress, aku tambah stress. Huhu


Pagi sabtu pun mata nya bengkak dan masih merah. Cuma tak ketara sgt. AKu ingat sembab sbb baru bangun tido. Mlm tu dia meragam tak hengat. Dah la lutut dia gatal naik kurap. Ntah dari mana dia dpt kurap tu pun tak tau la. Lasak2 danish tak pernah lak kena. Pastu, takmo bagi sapu ubat. Semua nak buat sendiri. Tekanan aku laki bini. Jam 12 baru tido.

So, kami sajes besoknya kalo masih takde perubahan, mmg kena bawak gi klinik lah. Tp bangun tido pagi ahad tu, dh putih mata dia. Takde merah2. Tinggal pesan ngan MIL suh bitau ibu dina, nanti jgn lupa sapu ubat kt kurap tu. Mata tu kami tak berani nak bagi ubat apa selagi tak jumpa doktor.

Menjelang tgh hari semalam, hubby call ibu dina. Baru kami tau kisah sebenar. Rupanya, Danial (rakan serumah pengasuh dina) sakit mata dah seminggu. Dah berjangkit ngan dina. Tp mata dina dh sembuh, tak teruk sgt. Ibu dia bagitau dina ok jer. Aktif cam biasa.

Ptg semalam, masa main kat laman, aku terpandang ibu dina. Ahahaha. Ibu dina pun sakit mata teruk. Bengkak sampai takleh nak bukak mata. Tp dia bitau dh ok. Dah tak sakit. Rupa2 nya dina dan ibu dia sama2 kena ptg khamis tu.

Alahai..lega aku bila tau dina sakit mata jer. Aku dh pikir mcm2 bila melibatkan mata ni.


sekian.


Salam sumbangsih
KV & Co

10 ulasan:

atty's berkata...

sian danial.smoga cepat sembuh..
musim sakit mata kot sekrg..ramai yg kena..

J@J@ / Bini The Rock berkata...

tgh musim ni kan...
kena pantau jgk la..takut sakit mata...ke hape ke kan?

AppleB berkata...

kesian dina. sib baik dah sembuh.

tapi kan..aku geram la tgk dina ni. kalau tgk tang mata ayu2 je dgn bulu mata lentik, tp bila tgk semua gambar mmg terserlah nakal dia tu hehehehehe

zailamohamad berkata...

moga cepat sembuh..loni mace2 penyakit kan ado..huhuhuhu..takut sungguh..

KV berkata...

kakty,
a'a,musim sakit mata kut skrg kt sini.

jaja,
rasanya mmg sakit mata jer kut. Hari ni dh ok sgt. Insyaallah.

appleb,
nakal dia, aduhai..tensen guwe!

zaila,
mmg risau bila tatau apa sakit. Asyik main agak jer. Haha

kirana berkata...

jaga2 ngn mata ni..
kwn kite..demam panas baru ni..warded sbb mata ni jadi tak nampak..skrg ni dok merawat mata lagi la..

Mama-Danish & Sarah berkata...

hati2 kang berjangkit kat ko ngan hubby plak...

comelll jerk dina ngan rambut toncett tu...hihihi..

CuTeMiUt78 berkata...

sekarang ni musim kan KV.. hari tu... masa aku demam pun kena gak sakit mata ni.. merah bengkak jdnya. agaknya panas sgt kot.. tu yg smpi camtu jdnya..
KV, jom vote mirul.. klu ada rezeki mirul menang ada hadiah menanti para pengundi mirul

MaMaMiE berkata...

Meks, la ni musim sakit mate erk tpt hang, aku g masuk umah ceeramoon pon sakit mate. Kat sine dh abih dah musminye. Cian dina, bykkan minum ayaq.

KV berkata...

ana,
alhamdulillah dah ok mata dina. Syukur tak melarat.

ain,
setakat ni takde lagi. Tatau ler nanti. Hiks, rambut toncet dia tu, moyang dia gelar tanduk kambing. Wakaka.

rina,
seksa wo sakit mata.
Nanti ada masa aku gi vote mirul. Chaiyuk!!

makmie,
bagi emel add, nak hantar gambar maxi dres. Daku terlupa la. Huhu