Khamis, 6 Ogos 2009

MINTAK PANDANGAN

Dina suka betul ngan binatang. Kalo kucing (yg dia panggil KUM) mesti dia kejar, di penyet, dia cium, dia gomol, dia peluk hingga hujung2 nyawa kucing tu.

Binatang lain pun dia suka. Ayam, itik, cicak (wakaka) ikan. Apa saja yg terlintas dipandangan. Mmg dia suka sgt. Tu y aku slalu ckp ngan dia, 'besar sok, adik nak jadik veterenar kah?' Tapi bukan dia paham pun. Hiks.

So, sbb kegilaan dia pd binatang dan aku suami isteri lak malas nak pelihara kucing bagai, kami nak cari altenatif lain untuk dia. Pelihara ikan karing (ikan laga) yg kalerful tu. Tp ikan tu dh mati sbb kawan danish (dtg mengaji kt rumah) telah memberi makan sampai ikan tu lemas dlm makanan. Adeh la. Pastu semalam hubby tangkap ikan laga kampung (jenis klasik takde campur2). Tapi dia kurang suka sbb takleh nak pegang ikan2 tu kan.

Ari tu masa kt kb mall dia meloncat loncat tgk arnab. 'Bunny! bunny!' Sampai takmo balik. Hik hik. Pastu kami malas nk beli kt mall. Harga mahal la. Baik beli kt kedai biasa jer. Tp kawan hubby ckp arnab kena wat bangsal kat tanah, pastu nanti busuk dina wat main. Dia cadangkan beli hamster jer.

Tp ngikut kata opismate aku, hamster kena cuci hari sarang dia. Ye ke ek? Kalo korang ada pengalaman, nanti syer2 ngan aku ek. Mana lebih baik antara arnab ngan hamster yg dina panggil tikus. Hehe


Ari tu dah pegi expo kada kt stadium. Tp tak beli pun. Sekadar cuci mata.


Bunny.


Dua2 beradik hepi tgk bunny.


Tengok hamster lak.

Danish pun suka hamster.




Lari topik. Tgk kapal buatan tgn, pakai minyak masak untuk gerakkan enjin dia. Kretip oh.

Sekian.

Salam sumbangsih
KV & Co

11 ulasan:

adanz berkata...

hmmm seladang ok... ermmm tapir pun ok, dia minat tak? lalalala :"

bat berkata...

err KV dedua maks rasa kena rajin cuci najisla..

meks penah bela Arnab.. senang sajork belanya tapi dia kuat kencing plus suka beraks*muahahah* tapi if ada tempat tuh senang sajork deh.. amik dah jirus sajork..
Itu sajork pandangan maks..

CuTeMiUt78 berkata...

eemmmm hamster tu pun ok gak.. tapi memang nak kena rajin mengemas bagai la..

Mama-Danish & Sarah berkata...

takde la kena cuci hari2 najis hamster tu....kalau 3 kali seminggu tu ok lagi aku rasa..

aku suka hamster sbb ralit tgk binatang neh main...tapi ada jugak hamster yg malas..koje dia tido jerk....

masalah hamster ni kan, dia suka buat sepah.....kena alas la sarang dia baru senang nak kemass...

zailamohamad berkata...

Erm...diorang xder lelah ke?
bukan pe, bulu kucing & hamster ni bahaya sket ntok anak2..

Zareda Norman berkata...

yerlah KV

bela kambing, lembu ayam.. ada juga pekdahnya.. ahhahah

kalau pilihan bela kucing jer bes.. boleh gomol gomol

J@J@ / Bini The Rock berkata...

Dulu pnh bela arnab...tp mmg kena rajin la, then bau hancing dia & najis dia tu mmg saya x tahan!..

Dah mls nak bela..sembelih...buat rendang daging arnab..sedap!

Hamster saya x pnh bela. Sbb terpandang2 mak mondok aje...

Klu kucing mmg suke bela la...buat kawan & lawan.....ehheheheh

MaMaMiE berkata...

Meks

Klu bab² menantang nie, anak ku berabis hati kat natang bebulu, ntah² org utan pon dia nak kot..ngeh².

Bagi pandang aku yg kabur² nieh apa jenih menatang pon kena gak kita wat gheja mentenennyer. xkisah ler renab ker, emster ke, koceng segala². Skrg aku xbela pape pon, klu dorang tingin aku bagi dorang pegang koceng maklong dorang kejap dak pon bagi tengok National Geografic jek..ngeh²...

oren... berkata...

ko bela kura2 jek la..tak berkecah sgt..kalo main kejar2 pun, mesti dina yg menang..hihihi...

jue mj berkata...

kalu ju, tak setuju sgt bela pets ni, tambah2 yg berbulu... bukan je nak maintanance, tp bulu2 n kebersihan pets tu tak bagus utk budak2... bole dpt asma wo!!!

KV berkata...

tq to all yg bagi pandangan. Rasanya mmg tak beli lah kut arnab or hamster tu buat masa ni. Tgk keadaan dulu. Lg pun kt rumah pengasuh dina dah ada kucing, dan pengasuh dina pun slalu bawak dia gi main anak arnab kat rumah jiran. Kiranya ok la kan. Hehe