Ahad, 23 Ogos 2009

MADU ASLI

Minggu lps (asyik cerita basi jer kan, maklum la, minggu lps tak dan nak bercerita..hihi). Hubby ambik kesempatan bersih kan tangki air. Minggu ni dh start puasa kan, takut tak larat.

Panjat2 je menara tangki, tgk ada kelulut bersarang. Korang kenal tak kelulut? Cemana ek rupanya? Aku pun nak cerita mcm fail jek ni. Alah, yg ramai2 saiz kecik2 suka wat sarang kat tempat tinggi2 sikit tu. Tiang ke, siling ke. Kalo lalu bawah dorang tengah hurung tu, masak ah nak membuang penuh rambut. Tak reti ah nak cerita. Gagal.

Tapi madu dia enak mcm madu lebah jgk. Lagi pun payah nak jumpa. Rupa2 nya dh lama dorang bersarang, sbb dh ada satu sarang lama.

Kemain teruja suami ku mengambil madu kelulut. hihi


Ni sarang dia.


Nampak tak lelehan madu tu?


Hubby tgh perah madu.


Dapat la sekerat gelas (secawan). Alhamdulillah. Rasanya manis2 masam. Best!!!




Nanti lama sikt nak jenguk srang baru lak.

Salam sumbangsih
KV & Co

4 ulasan:

my little family berkata...

terror la KV kenal semua madu..MA fail la.. selamat posa..

are berkata...

baru tahu kelulut tu ader madu yer kv!!

Zareda Norman berkata...

kak zar pernah kaji madu kelulut ni..memang considered madu jugaklah..

KV berkata...

MA,
bukan kv yg kenal, hubby yg bitau. Hihi

are,
pernah tgk kan kelulut tu cemana? Hihi

kak zar,
rasa madu dia sama ngan madu2 lain kan?