Isnin, 20 Julai 2009

MACAM TAK PERCAYA JEK

Hik hik

Aku rasa mcm bermimpi jek.

Setelah sekian lama, mengidam nak jahitkan anak dara baju kurung, akhirnya aku realisasikannya jugak.

Beli kain cotton yg plg murah. Sbb budak baru belajar kan, kalo silap potong karang takde lah sedih mana. Haha.

Tapi, kak cik (opismate) yg mengajr aku tu cepat sgt. Zup zap zup zap, siap. Aku? Mcm tak sempat nak serap ilmu yg diajar. Pastu, kak cik tolong kelim tepi.

Balik rumah aku try jahit. Pening gak memulanya. Tp tetap gigih. Semangat ni.


Pastu try kan kat dina. Tapi minah tu meraung raung tak nak. Geram sungguh aku. Dah terbayang dah harus mintak pakai jeans di pagi raya ni. Aduyaii!!!




Tgk tu, kemain sakan meraung. Meleleh leleh ayaq idung, ayaq mata. So, aku ukur agak2 jer nak sembat tgn ngan baju tu. Dah la masa ukur tu ari pun dia ngamuk guling2 takmo. Seksa weii!!


Akhirnya, siap jgk aku sembat. Lega. Huhu


Keriput wut. Amatur kan. Haha. Lantak la, janji siap.



Pastu aku ngadu ngan hubby dna takmo pakai baju kurung. Sedih beb. Kemain gigih aku siap kan satu hari satu malam. Anak lak takmo.


Pastu hubby saiko anak dara dia. Dan2 tu minah tu sibuk nak menerai. Haha. Nampak sgt aku tak pandai saiko anak.



Taraaaa!!!!!



Senget2 senyum termewek. Hik hik


Pasni nak beli kain viscose lak nak jahitkan lagi selai. Doakan aku berjaya okeh.;P

Salam sumbangsih
KV & Co

23 ulasan:

Nina berkata...

comeinyer pakai baju kurung..untungla da pandai jahit sendiri, tak payah susah2 nak upah org kan..damiea pon taun ni raya pakai baju kurung..tapi tempahh..hahah..tak reti nak jahit..

KV berkata...

nina,
akak rasa, kalo nak jahit selai lg mmg kena berguru sekali lg. Haha. Tak berapa nak ingat.

are berkata...

wah dina...comel pakai baju kurung..nmpk makin besar dah.
kv, takper la keriput wuk pun puashati dpt jahit sendrik!!

MaMaMiE berkata...

Meks, tahniah. Gigih ko erk, aku nie w/pun jahit luruih pon bengok, aku berangan jugok nk jahitkan baju tuk anak dare aku, xkesah ler baju papun yg jadik...la ni kain tu dok ilang corak dh tunggu aku...gigih kan aku... ngeh²...

Pssstt... 6pak gak keayuan Dina pekena baju kurung... comey aaa.

bat berkata...

oklah tu pandai gaks menjahit.. maks kalu baju tunjuk jelah hehe

kirana berkata...

alallala comei2..
nnt buat kat aisya satu ek..kan kv nk praktiskan hehehehehhe

KV berkata...

are,
kena rajin. Tp takut hangat2 tah* ayam jah. Huhu

makmi,
sakan ko gigih nok.

bat,
tatau la sampai bila nak bertahan keiginan ku iniey.

ana,
ahaha...nanti akak try wat baju sendiri dulu (sbb tatau tahun bila leh buat) baru blh jahitkan utk aisya. Wakakaka

De' Sal berkata...

Ha....pandai pun kv jahit baju kurung,bolehlah tu...jahit untuk anak dulu lepas tu mak anak pulak,lama2 pandailah.

Ambo berkata...

aduhla....cek mek
bakpo toksey pakai baju kurung tu.. penat2 mama jahit. hehehe

Ambo berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
rina berkata...

cun sgt2 doh tu... aku still failed bab2 nk jahit leher. tension giler2.

:: HUSNA :: berkata...

kite pon nk try jahit baju melayu tuk adam..
tak tau le jd ke idak...

Mak Su berkata...

alah bisa tegal biasa, kena puji lebih-lebih kot :)

mummysya berkata...

alahai...sweetnya...

Kin nak belajar sama boleh tak, kat rumah dah ada mesin, beli tahun lepas, tapi tak pernah guna.

atty's berkata...

kv..comeynya baju tuh..kty dulu masa akak kecik..rajin buek sendiri lor nie lama gilos tak menjait..

jane_doe3328 berkata...

comeynyoo anak dara demo pakai baju mok dier jahit

J@J@ / Bini The Rock berkata...

budak2 baya Dina mmg sesuai beli kan kain cotton je kan? dia pon selesa...tak la rimas.

Nmpk cute dia berbaju kurong.... alalallalalal!!!

Zareda Norman berkata...

KV

kain vicose kat sana murah ker? kak zar beli made in japan punya kat KL ni semeter RM28.. tapi memang cantik buat baju kurung kan.. jatuh beralun jer

cendawanintim berkata...

tak amik upah ke mek??!!

KV berkata...

kak sal,
insyaallah kak. Kv pun siap print dr internet cara2 nak potong kain. Combined ngan yg opismate ajar.

ambo,
tu le dik, tensen jadik mama dina ni tau.

rina,
haha..aku bahagian kiki+pesak nak satukan dgn tgn. Mmg tension sungguh.

husna,
chayok! chayok!

maksu,
puji lbh2 pun kalo dh malas. Hehe

shikin,
try lah kin, nanti kalo dh pandai jahit sendiri jek baju keje kan.

kakty,
oh, akak pandai menjahit kah? Best nya.

jane,
setelah penat di saiko, baru lah nak menerai. Huhu

jaja,
a'a, sama ada cotton, viscose atau sutera. Yg lain agak panas lah skt.

kak zar,
lbh kurang gitu ler, ada yg lg murah tp gred rendah lah.

cuni,
adoii la, mek pun tak lepas nok.

neezareef berkata...

kagumlah leh jait bj sndiri..psni leh jait baru 1 family lak

KV berkata...

neeza,
walopun boleh jahit, tp nak potong kain tu yg kv asyik lupa. Huhu

Arena berkata...

Phewwittt, bagusnya ko.. bilalah aku nak belajar menjahit nih.. mak mertua aku dan kakak ipar padahalnya tukang jahit..