Isnin, 6 April 2009

TERUSKAN PERJALANAN

Memula tu target nak pegi terus Taman Tamadun Islam. Tp dina dah tertido lak. So, takde benda nak buat sbb baru jam 11. Kami pun pusing2 cari jalan nak gi taman tu. Rupanya belah muzium jer.

Singgah muzium kjp sbb kv nak masuk tandas. Aku sakit perut la pulak. Danish ambik kesempatan gi tgk kapal terbang. Teringat kenangan dulu2. Masa tu dia umur 4 tahun. Dina dlm perut aku 5 bulan. Hiks. Now dia dh setahun stengah.

Pastu kami pusing masuk taman tamadun islam. Saja pusing2 ngan kete. Danish dh sibuk nak naik kete api (trem). Haha. Aku laki bini lak sibuk nk naik cruise keliling sungai. Tp terpaksa hold dulu sbb dina tido.

Kami pun keluar gi pantai batu buruk. Sesambil nak beli makanan utk lunch. Makan dlm kete je.

Aku jumpa bas ni kt pantai batu buruk. Adakah pemilik nya rosham nor?? Hik hik


Kedai makan kat batu buruk.


Lesai makan dan minum kami terus gi pasar. Tp dina masih lena. Penat membuas minah tu agaknya. So singgah berteduh di kawasan riadah dekat pasar tu. Apa nama eks?









Kat sini jugak sempat ke tandas ekslusif. Haha. 50 sen sekali masuk. Mcm kt hotel you. Mek kagum. Huhu.

Lupa nak bitau, aku pi teganu pakai selipar jepun kaler oren. Hihi

14 ulasan:

Mummy Rizq berkata...

danish nampak tinggi sangat! tapi dah susut badan dia sket erk!

KV berkata...

mar, mmg dia melidi tapi meninggi. Ntah lah. Kurus sgt lah dia.

~~ciklinn~~ berkata...

hehehehhe mmg skrg toilt awam mahal kan...

pB berkata...

Salam


Dina tu isak puting lagi kor???

Mak Su berkata...

kih kih kih, apa tu tido lepas makan aiskrim stroberi ker tu?

my little family berkata...

KV, kdg2 seronok gak bt percutian xdirancang nih..hehe

izman berkata...

argh... rindunya nak pegi teganu. ais krim goreng kat batu buruk tu ada lagi tak??

KV berkata...

ciklinn,
hehe..tp toilet tu mmg kelas sungguh la. Berbaloi ngan 50 sen tu.

kak PB,
masih. Cemana nak hentikan tatau.

maksu,
mulut dina tu alergik kut lps jab 1 1/2 thn. Sbb masa jab 1 thn jadi gitu. Gelembung air, pastu kering jadik cam kudis. Kesian dia.

MA,
takat ke teganu boleh ler tanpa dirancang. Haha

izman,
tak perasan lak aku ada lg ke tdk. Dedulu pun pernah mkn kt situ lah jgk.

Ummibatrisya berkata...

ada apa dengan kasut selipar jepun warna oren

cuba tengok rumah KV, cantik sungguh!

dont judge a book by its cover

danish tu kurus sungguh no

- tety - berkata...

wahh syok tuh, skali de g jale, byk tpt de singgoh....

Zareda Norman berkata...

KV

Birlah tolet awam tu mahai asalkan berselera sikit nak melabur kan.. hehehhe

cendawanintim berkata...

nok, ko datang teganu kah???sampai ati tak bagitau aku....leh jumpa maaaaaaaaa..

CuTeMiUt78 berkata...

wah..jalan2 ganu ya..

KV berkata...

ummi,
selipar tu selesa kan. Nak jalan2, nak kejar anak2. Hihi

tety,
takat teganu tu boleh la pusing byk tempat. Sbb dh biasa. Tempat lain mmg fail.

kak zar,
a'a, rasa mcm nak masuk lagi. Hihi

cuni,
mmg aku teringat gegiler kt mung, tp aku tatau nak mintak kontek number ngan sapa. Huhu

cute,
yer..ganu yg best.