Isnin, 5 Januari 2009

KASUT



Tgh hari semalam, hubby call MIL 4-5 kali tp tak berangkat. Huhu. Panik laki aku. Dia pun terus call pengasuh dina. Sebelah rumah je kan. Ala, benornya nak tanya khabar danish sekolah cemana jek.

Kak long ckp ok je. MIL tak angkat call sbb dina sibuk ajak atuk dia tu berjalan. So, MIL bawak gi rumah sepupu dia kjp.

Balik keje, awal2 danish dh report yg dia pegi sekolah. Hiks. Tak yah MIL tunggu. Bagus. Sibuk dia bercerita cikgu baik, dia pegi bilik air cikgu suh pakai selipar (kelas dia kena buka kasut).

Pastu ada la 2-3 org kwn from PASTI ari tu. Ok lah. Ada geng. Dia tak bermasalah lah kiranya.

Tapi, masa MIL tunggu dia keluar kelas tu, tetiba dia menangis (dia pun cerita gak). Sbb dia tak jumpa cari kasut dan dia takut budak lain ambik kasut dia. Haha. Mamat tu, panik betul.

So, dia suh kami tulis nama kt kasut dia (kasut putih je semua kan, lg pun baru pakai, susah nak cam). Kami iya kan aje. Tp sampai ke mlm terlupa.

Lps maghrib, dia ingatkan sekali lg suh tulis nama kt kasut dia. Punya lah kalut. Hihi. Tulis nama DANISH dgn pen kt belakang (tumit) kasut dia. Suruh dia cam. Dia kan belum pandai membaca. Pastu suh dia bagitau cikgu nanti yg kasut dia dan bertulis nama.

Tgh dok dinner tu, tetiba dia bagitau yg besok dia nak letak kasut dia dekat ngan pintu. Supaya, abih kelas nanti senang dia nak ambik. Adoi...mamat tu, kecoh betul.

Takpe lah, janji dia nak pegi sekolah dan tak meragam kan.

9 ulasan:

Jasfyra berkata...

ooo..danish dah sekolah ek..
eiii, camne ler anak aku sekolah nanti..tah2 dia xtakut, aku yg takut..kakakaka

Aku Bukan Bidadari berkata...

ekekeke... tulis nama kat kasut? bijak!

MasNurin berkata...

hehehe ko dah ada pengalaman, aku kena tunggu lagi ampat taun baru dapat anak p sekolah. Budak2 sekarang dah berani bila p sekolah sebab ada yang dah p tadika sampai 3 tahun.

saya berkata...

selamat bersekolah danish...

KV berkata...

zura,
aku mmg risau sbb dia kurang berkeyakinan dan pemalu.

tiara,
ihiks, dah dia mintak gitu, layan je lah.;P

mas,
aku dh 3 thn pengalaman danish sekolah. 2 thn kt pasti, ni baru masuk pra. Mmg awal2 ni kalut gak la.

saya,
insyaallah dia ok.

aNIe berkata...

Danish dah pegi sekolah baru ye...hehehe...budak2 darjah 1 lagikan nangis...inikan pulak danish yang baru pra...

Zareda Norman berkata...

Memang kena tulis nama kat kasut. Kat taska Ika tu kasut semua sepesen jer.. cikgu taska dia rajin tuliskan nama kat kasut. Kat KAFA pun kena bukak kasut..

Bukan kasut jer, beg, bekas minuman, bekas makanan semua kena tulis nama..

KV berkata...

kak ani,
hiks..mmg kalut sket la bab kasut tu. Tp hari kedua dh ok dh.

kak zar,
bab alat tulis bagai tu dh biasa hilang dan bawak blk yg org lain punya. Cuma cerita kasut ni baru skt la sbb kt pasti dulu tak pakai kasut.

Ungku Nor berkata...

nak tengok Dina punya keletah masuk sekolah lak lepas ni..hehehe