Selasa, 6 Januari 2009

JAMBU KU CACAT

Opss..lupa lak nak snap gambar pokoknya.

Jambu madu kv dh berbuah hampir 2 thn. Best.

Tp kdg2 kami lupa nak buh baja bagai sbb tanam seberang jalan. Last2 buahnya jadi kemetot. Kdg2 lupa tgk. Dah malar. Takleh makan. Sayang sungguh.

Tp buah dia tak seelok yg beli kt kedai. Kalo kt kedai tu gebu2 jek. Jambu kv ni gebu sebelah, sebelah lg kemetot. Namun rasanya tetap sama. Manis dan sedap.






Nanti nak tut tanam kt tepi rumah lah.

14 ulasan:

haslina berkata...

cacat pun masih leh makan...kan...

marinahunny berkata...

jambu ni org panggil jambu kapas kan kv?

KV berkata...

has,
a'a, masih boleh makan. Best lak tu.

marina,
kami panggil jambu madu jer. Hiks

nanonano berkata...

jambu ni tade biji kan kak?
besnyee..

Mak Su berkata...

walaupun ghopanya tak santek, tapi isinya, walllaaaaa!

KV berkata...

nana,
a'a, yg jenis takde bijik tu.

maksu,
mmg wallah!!

Tijah Lawa berkata...

takpe la...dah masuk perut ok jer kan?

~~ciklinn~~ berkata...

eh ni jambu caacat yerk..tak taulak sbb ada jual kat econsave rupa yg cenggi..sedap sbb tak der biji...cacat pun cacat lah..hahhah

atty's berkata...

rupa.tak penting..janji leh mkn..

MushroomCute berkata...

Bukan ker jambu ni mmg sedia adanya cacat ker? Tengok kat Bidor tu pon jambunya cacat2 jugak begini. Janji rasanya besttt..... Nak beli pon regenya mahal woooo

cendawanintim berkata...

cam bunga ajer bentuk dia kan..

Puan Suhana berkata...

janji sedap... comel apa bentuk2 gitu..kt kedai x jual...

MasNurin berkata...

buah tu walaupun kemetot ke hapa ker tapi hasil tanaman sendiri so mestilah berbangga. Syoklah KV dok umah yang bole menanam. Umah Mas bole tanam gak tapi dalam pasu jer. Hukhuk...itupun pokok bunga jer.

KV berkata...

jah,
perut aku ok jer. Haha

ciklin,
janji sodap.

atty,
a'a. rupa tak penting.

mush,
mmg yg kt kedai tu bentuk lbh krg gini gak tp dorang gebu2. Yg kv punya ni gebu sebeah je. Sebelah lg keras.

cen,
a'a

shu,
ahaha..takde jual kt kedai kan.