Selasa, 22 Julai 2008

MEE CELUP

Ehh, kat negeri lain ni mee celup (or mihun or kuewtiaw) org panggil apa ek?
Kita org kt sini panggil mee celup jer. Nak kata mee sup pun lbh kurang la. Tp mee tu masak bila dicelup dlm kuah guna senduk khas. Tak reti aah nak crita. Tp rasa dia best.
KOmponennya mesti la ada perut, daging or ayam. Sayur kangkung. Dan lada besar jeruk. Bahan2 lain kv tatau. Haha
Jom, layan mee celup.
Dan minum air nyor.
Segar satu badan. Ekeke.
Kalo nak tambahan, boleh gak makan wajik ni. Kaler hijau you! Mula2 kv ingat kuih tepung pelita. Selalunya kan wajik ni kaler coklat gelap gitu. Ada gak org wat pesen ni.

13 ulasan:

mama ranggie berkata...

boleh x poskan mama wajik hijo tu..?nampak mcm sedap je...bb dlm perut nak makan nih..hehehe..alasan je kan!?cakap je lah yg mama die nak makan!

Intan Rosnitta berkata...

Hohoho mee celup...lama x makan ni!
Best nyaaaa!!!

atty's berkata...

salam perkenalan kv,
1st time tgk wajik ijo..
mesti dap gak

Zareda berkata...

tengok entry sebelum ni.. bes kan lauk pauk kampung..

kak zar suka lauk kampung..

mee celup tu pun nampak sedap..

Kak zar dah start diet ni.. uwaa.. telan air liur ajelah

bat berkata...

oohh mee celup yach.. nampak cam sedaps tuh..

Alinlai berkata...

mee celup tu nampak sedap :) yummy!!!

nanonano berkata...

wajik?
yg gune beras pulot tu ke?
ns manis ek?
warne ijao??
xpenah jupe g..huhu

cendawanintim berkata...

kaler ijo tuh nampak len sket wajik tu kan...cantik!

kirana berkata...

first time dgr nama mee celup..tp tgk rupa cam mee sup ja..nampak cam sedappp

AppleB berkata...

selain mee...apa lagik yg boleh dicelup? muahahahhaha

Gee berkata...

Pernah makan mee celup kat stesen bus dekat EPF, dah lama dah. Sedap..

haJa*darLingZ berkata...

wow...sedapnye wajik tu...

rina berkata...

sib baik kt umah ni ada org jual mee celup... kalu x... mmg nk kena kv ni. hahaha.