Ahad, 16 Mac 2008

Separuh hari di HTA

Fuhhh...kv baru blk dr spital. Uruskan kakak kv yg sakit tu ler.

Pagi td, Kak K call mintak tolong uruskan Kak N kt spital. Kakak kv tu kan sakit kanser pangkal rahim. Pastu kekejangan. Di samping tu anemia pulak. Huhu.. byk betul penyakit singgah dekat dia.

Pd hari mak kv meninggal tu kan, mintak discaj ngan usm. Sepatutnya 20 feb tu temujanji utk scan. Tp hari tu pulak mak sedara meninggal. Mmg tak dpt pegi.

Dah seminggu lbh dia asyik menangis sbb tak tahan sakit. Sampai dia sendiri mintak nk g spital. Hmm...tgk kt dia mmg takde gamak la. Semua part tubuh dia sakit2 dan lenguh. Nak mengereng pun kena bantu.

Td nya, ingt nk masuk wad kt HTA jek. Dekat ngan kami senang nk jenguk. Tp HTA ckp bukan kemampuan dorang nk terima kak N. Terpaksa hantar ke
HUSM puloks.

Nak tak nak terpaksa lah kan. Ambulan pulak nk pegi HRPZ II nk antor 2 patient ke sana. Terpaksa lah menunggu. Dah la kt ER takde kerusi. Penat diri, mencangkung sampai semut2 kaki. Hik hik..

Kak N pulak kena sentiasa di picit dan kena pusing2 sbb dia lenguh sgt2. Kesian tgk dia. Masuk kan darah 1 beg. Tp slow sgt flow dia.

YG plg hazab, sebelah bed kak N ada sorang makcik yg kencing manis. Dah buruk kaki dia. Baunya hanya tuhan yg tahu. Sampai lalat masuk berbondong bondong dok hurung aki dia. Errkkk...kv rasa nak muntah balik.

Huh..mmg teruk benar rasa. Bau nya mmg menyekik la!! Sian makcik tu. Awat depa biarkan gitu. Last2 MA tukar syift. Ada la sorang yg prihatin pi sarung plastik kt kaki makcik tu. Tahan skt tp still berbau weh. Anak buah kv sampai tak selera nk makan. Bukan menghina makcik tu okeh. Tp tak tahan bau. Busuk sgt2.

Baru 5 minit makcik di sorong ke bilik xray, ambulan pun mai ambik kak N nk bawak ke HUSM. Kv tk follow. Abg sorang lg yg follow sbb brg2 ada dlm kete dia. Anak kak N yg sulung ikut naik ambulan. Insyaallah blk keje nanti kv pi jenguk dorang. Tu pun kalo dina tk beronar.

5 ulasan:

viruspadu berkata...

semoga dia sabar menempuh dugaan aminnnn

kasutVincci berkata...

VP,
tu lah kan, kita yg melihat pun dah rasa terseksa. Dia yg menanggung tatau lah.;(

Oren... berkata...

kesian makcik tu...

Sastri berkata...

berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul... semoga dia terus tabah dan kuat untuk menempuh dugaan ini...

hmmm... takut gak kalau kena banyak-banyak penyakit ni... baguih jugak la Blackie dok bising bila saya asyik nak mamam je... :D

kasutVincci berkata...

oren,
sampai ari ni aku terbau bau tau. argghhh aku fening!!

sas,
mmg kena ikhtiar lh kn. Tp kalo tuhan nk beri nk wat cemana. Huhu