Selasa, 18 Mac 2008

BERSANTAI

Wakakaka...tajuk mcm le best.

Biasa lah hidup org kampung kan. Santainya kawasan kampung ler.

Ni ha, budak montel tak mo duk dlm rumah.



dok dlm walker tak mo. Terjerit jerit. Mcm wisel. Bingit tau!

Dlm stroller pun takmo. Seb baik pakai safety belt. Kalo dak, mmg jatuh le jawab dia.



Last2 terjerit jerit nk ikut abang dia. Naik kete sorong. Heehe. Budak kampung btul. Benornya mil nak kopek kelapa. Ada jiran nk beli. Danish slalu la jd penunggang kete sorong tu. Bukan je tolak kelapa. Kena tolak ngan dia sekali. Adik pun nk tumpang sekaki. Masa ni sebelum gi tali air kait kelapa. (Err..baju dah tukar lain sbb baru mandikan dia. Berpeluh peluh tu. Doktor ckp kadar metabolisme dia bagus. Kuat bekerja. Masalahnya melekit dan masam selalu. Huhu)

Ni ler rupa tali air depan rumah kami. Seberang jalan benornya. Luas kan tali air ni. Lepak kt sini mmg best sbb anginnya kuat mcm kt pantai gitew. Danish ngan abah dia sronok main wau. Oh, lupa nk snap gambar.;(

Lepak2 kt taki air kan best tau sbb boleh makan buah salak fresh. Petik dr pokok terus makan. Sakit jari jemari ku tercucuk duri. Awww!!


Ni buah salak yg hubby dah pangkas. Nyum nyum

Sesambil tu mil gali gak ubi setelor(keledek) nak buat kuih cek mek. Nan ado. Tak berisi.

Tak dak ubi kan? Eksyen je lbh pokok keledek ni.

Last2 kutip kangkung liar yg tumbuh di darat. Byk betul menjalar. Kalo yg kt dlm air tu errrr geli nak makan.

Best nya kangkung goreng belacan. Hmm..

Itu ler santai bersama anak2. Hehe

15 ulasan:

Oren... berkata...

waahhh..si kenit tu dah duduk dlm walker, ek..aku rasa, aku tak beli dah walker kat Naufal..takut penyet dikerjakan abang dan kakaknya..

anak aku nih, nampak cam berisi, tapi bila pi timbang tadi, tak cukup berat aaa..takat 6.4kg jek, padahal dah 7 bulan..dah masuk line kunin..susu kurang, tapi makan, mmg semangat..membuang pun semangat, sehari 2-3 kali...

nasazfrog... berkata...

anak dara awk bulu mata melentik.... cantik sgt ikut kv ker

KV berkata...

oren,
dina masa 6 bulan ari tu dah 6.5 kg. Ok lah kan.
ala, walker danish dulu. Dah buruk pun seat dia. Kena pi beli seat baru.

nasazfrog,
bulu mata dia semua org tegur tau! Tatau ikut sapa lah. Sungguh!

Apple Pie berkata...

kemain budak temban yg lagi mucuk tuh. apa kes nk dok dlm stoller kan dina kan..tak mencabar langsung kakakakakaka.

wheelbarrow kat blakang umah aku jadik tmpt mak aku tanam daun kesum dan pokok kunyit lak. so takdelah bebudak sibuk2 nk naik dalam tu.

amboi ko bersantai sambil makan buah salak baru petik lagi. jeles mek. kalo keledek tu takde isi ko kutip je pucuk dia buat sayur. mcm kangkung tuh goreng belacan. mek suka tau.

Zareda berkata...

ambui tak moh duduk diam dalam rumah ek anak dara kv ni... dah makin besar makin lawo plak.. heheheh

green apple berkata...

tak tau la pulaka ku ko dok kawasan kampung. series best okkk. tang buah salak tu, laki aku gila buah ni. kalau gi pasar malam sure beli RM2. sikit je dapat.

Manjlara berkata...

hai,
salam kenal. cantik nama blog ni :)

Mommy Lily berkata...

seronoknyeee dok kapung ...bulih gi jale sano sini ...kait buoh2an ..make colek....mandi tali air...

windu...

KV berkata...

apple,
aku lenguh la asyik nak dukung dia jek. Dah la berat. Huhu

kak zar,
mmg gitu lh peel dia. Asyik dok sebut 'gi, gi, gi' je. Hik hik mcm la dia tau perkataan pergi. Wakaka

apple ijau,
ho loh, tatau ek? Kv org kg, keje kt kg, dok pun kt kg. Semua kekampungan lah!
Benarnya bukan musim salak yg sebetul, salak org lain tgh putik lg, tp salak kami yg masak awal.

manjlara,
salam kenal jugek. Cantik ker? Hihi

mommy lily,
tu ler, kalo rindu kan kampung halaman, baca lah blog akak ni.;P

kirana berkata...

comeinya anak dara dia....
kv..sy suke buah salak!tp yg dh jadi jeruk la..hehe..yg fresh tu kelat2 sket kan..tp bule la nk mkn..

pB berkata...

leng kali balik KB , kalu nok makae buoh salok , buleh g ghumoh KV ....

Ungku Nor berkata...

adehss..jelesnyee tengok org ada kampung..
nak makan ape, senang je petik, kan KV?
tu psl la akak tanam sendiri kunyit, serai, cili api, daun kesum bagai.
kunun nak bagi terasa mcm kita ni dok kt kg jgk la.
tinggal ayam-itik je tak bleh nak bela, bergaduh lak dgn suma miau akak kang.
ni pun ada berangan nak bela angsa, buat jaga rumah..ahakss

agaknya kalo depan rumah akak ada taliair mcm tu, harus anjib terjun tetiap hari kot. dia bukan buleh nampak air, masa kecik dulu nampak kolam Indahwater pun dia nak terjun!!
memang spesis antu air sungguh hehe..

Mak Su berkata...

fuyooo, meriahnyer xtvt santi uols, jeles ler. very enjoyable gitu

Mummy Rizq berkata...

erm.. dah besar dah anak dara mu...

and buah salak tu! memang haruss sedap. aku suka sangat....

nanonano berkata...

waaa..lentik bulu mate dak montel tu..heheh

akakkkkkk..
ade kebun salak ke??
halaaaaaa.. ni rase nk buat2 baek ngn akak ni :p