Selasa, 17 April 2007

satay

Satay Obor - obor

Ada sesapa pernah makan satay obor2 tak? Kv dah mula kenal satay obor2 ni sejak dr celik mata di alam fana ni lagih. Hehehe..

Kedai runcit kawasan rumah kv ni mmg ada jual satay obor2 ni. Satu cucuk sepuluh sen.


Kalau beli dekat gudang, dia dipacking dlm plastik mcm kat atas ni. Harganya seringgit. Ntah berapa cucuk ada dlm tu, kv pun tak perasan. Dulu, kv tak percaya bila mak ckp benda alah tu dibuat dr obor2. Dah besar dan pandai membaca baru yakin dan percaya. Heheheh



Rasanya cemana ek? Manis2 pedas mcm keropok sira pedas tu la lbh kurang. Tp tak rangup dan keras mcm keropok tu. Dia lbh lembut dan kv suka rasa dia. Tp, kat kelate takde pun pengusaha satay obor2 ni. Ia diimport dr seberang. Mungkin kat kedah pun ada benda alah ni tak? MR, pernah ko jumpa tak benda ni?

Eh, ada yg sanggup try dak?

11 ulasan:

KLMari berkata...

Salam perkenalan. Selalu baca tapi tak pernah tinggal jejak lagi tapi bila tengok satay tu..eisshh...terliur beb....favourite saya tuh..Mana la plak nak carik nih...hmm..ngidam ngidam...

Aku Bukan Bidadari berkata...

wehh sedapnya..
ehh baru terperasan nama kopok tu kopok oobor2 ek?? sibbaik tak gatal ek..selalu panggil kopok ikan jer.. hmm yummy!

teringin sangat nk makan sotong caler merah yang ada gula tuh..yummy sangat! KV kirim2 ar kat Key Ell :P

pB berkata...

banyak kat lumut kan..??

bukan ker dipanggil kopok ikan..??

tak perasan pulak benda ni dibuat dari obor obor...

anok daro dumoh ti bre'ghie make bendo nie...

kasutVincci&co berkata...

klmari,
salam perkenalan jgk. Nanti kv lawat blog awak. Rupanya ramai gak yg pernah makan satay obo2 ni. Hehehe

tiara,
lerr... ko pun pernah makan gak ker?
Mana la pulak la sotong yg kaler merah tu ek? Tak perasan pulak la kv. Hehehe..kena carik ni.;)

kak pb,
kat klate akak tak biasa beli ker? Dulu pun kv tak percaya, ingatkan dibuat dgn ikan. Tp bila tgk plastik bungkusan tu baru la sahih.

kakLuna berkata...

a'ah..saya pun taktau satay ni dibuat dr obor2..ingatkan satay sotong..haha.

NBK466 berkata...

Dedulu masa muda2 suka makan satay nie...tapi dah besar..nak makan tapi cam WAS-WAS laa pulak..

Apple Pie berkata...

aku mmg tau benda tu dibuat dari obor-obor tp aku telan jugak. jgn jer obor-obor tu dia cocok seko2 kat lidi tu udah ler. tu mmg aku tak tertelan la wakakakakkakaka

Oren... berkata...

aku konpius skit sbb pengusahanya cha ya nun alif...besa la makan sekali jek..pas tu tak makan dah..

Mummy Rizq berkata...

wei... benda tu aku selalu makan waktu sekolah rendah. memang sedap. tapi sampai ari ni tak tawu apa sebenarnya benda itu. main belasah jer. tp dah lama tak makan! sodap gak kan kalo sekali sekala dapat pekena satay tu balik kan!

sya berkata...

satay tu memang best.. kalau tengah tenguk TV .. leh habis sepeket berbatang2 tu tanpa ku sadari.. bila jadi sedarnya? Bila dah habis dan terasa kembung dan gemuk he he he

kasutVincci berkata...

kak luna,
sebelum kv tau satay ni dibuat dr obor2, kv tatau nak pikir apa bahannya. Ingatkan dibuat dr tepung, pastu letak perisa. Hehehe

nbk,
was was ek? Hehehe

apple,
aku pun sbb benda tu dah jadi bentuk cam gitu, kalo obor2 sekor cucuk kat situ, mmg aku tak makan lah. hahaha

oren,
kalo pasaran kat sini, biasanya pengusaha dr thai yg beragama islam. Tu pun, jab kesihatan selalu buat rampasan.;)

mar,
ari tu masa makan angin kat pengakalan kubur tak terlintas nak cari ker?

kak sya,
eh, tak sangka pulak ramai penggemar satay obor2 ni. Hehehe