Khamis, 19 Mei 2011

MELAKA RIVER CRUISE

Lepas dah penat jenjalan kat dataran pahlawan, kami naik kete pusing2 melaka town. Ternampak signage melaka river cruise. Dan2 tu nak naik cruise. Haha. Park kete tepi balai polis. Cross jalan pi jeti. Beli tiket dan tunggu dlm 15 mini tkut sbb cruise kami ambik tu jam 10.30. Oh tiket 10 hengget yer uols.


Sementara menunggu cruise gerak, kami snap2 dulu. Hehe



Pakcik driver cruise. Boleh tnya mcm2 kat dia. Peramah dan baik hati.

Me in the boat.;P


Kincir air zaman dulu yg dibina semula.


Rumah2 tepi sungai yg di pulih baik dan diperelokkan. Dah takde tandas menghala dalam sungai. Semuanya di tanggung oleh kerajaan negeri.


Mek duduk belah auntie n uncle. Sweet jer tgk dorang. Hehe. Terbayang aku tua besok, ada peluang tak nak jenjalan gini?


Cruise lalu bawah jambatan yg mcm2. Banyak sungguh jambatannya dab pelbagai design. Klasik moden, konkrit kayu. Macam2 lah. Dan setiap jambatan ada nama tersendiri. Ni jambatan hang tuah yer.



Nampak gak eye on melaka. Tp rasanya hat ni saiz kecik kut. Tak sempat nak naik. Dah lewat malam sgt.



Banyak lg gambar yg mek snap tapi malas nak aplod kat sini. Hehe. Owh perjalanan ambik masa 40 minit. Jaraknya 9km sehala yer. (ke 7km? Mek lupa la)



Seronok naik cruise. Kalo bawak anak2 laaaagi seronok. Kena mai lagi suatu hari nanti.;)

2 ulasan:

Joy berkata...

seronok jenjalan kt melaka ni..

KV berkata...

joy,
mcm2 ada kan