Selasa, 15 Mac 2011

BILA SUAMI ANDA BERGURAU BIAWAK

Gurau biawak = gurauan sedikit terlampau

Huhu

Semalam, balik keje, terus solat asar sama2.
Usai solat landing jap lepas lelah lah konon.
Membebel isu apa ntah tak ingat.
Tapi terselit isu gemuk. Hua hua hua

Lantas si suami bertanya pada isteri;
"Mama dah takmo mengandung lagi ker?"
Sang isteri terkedu tatau nak jawab apa.
Huwaaaaaaa

Rasa sedih
Rasa bersalah
Rasa takut
Macam2 rasa si isteri rasa

Lantas si isteri merajuk (padahal si isteri tatau mcm mana nak bereaksi)
Si suami terus gelak
Kata nya dia hanya bergurau
Yer lah tu bergurau
Macam la si isteri tak paham

Hmm...
Si isteri bukan takmo mengandung lagi
Tp serik dengan 2 kehamilan sebelum nya masih terasa
Mcm2 serik, tak yah cerita lah
Tapi yang penting memang betul2 menjejaskan kesihatan lah
Dan suami paling tahu pasal tu
Alhamdulillah dah dapat anak sepasang


Tatau lah isteri nak komen apa
Masa dan keadaan menentukan
Ikut kan hati, dan nasihat doktor cukup lah dengan 2
Tapi mana tau ada rezeki di masa hadapan
Semua nya kerja Allah

Andai ada rezeki, isteri redha dan bersyukur.

5 ulasan:

oren berkata...

owwhh..
aku cukup sentap kalo dia kata aku gumok..yelah, dia pon sama gak besarnya, asik nampak akuuuu jek gemok..dia yg moncit, tak nampak plak ek??

takpe..mana tau, kut preggy pulok, hok nih paling mudah? ada rezeki, terima jek lah yer..hubby mu teringin nak main ngan baby lagi lah tu..dina carah pon dh besar, dah ganas..hikhik..

Joy berkata...

I pun dah mendapat hint yg sama..gulp

marinahunny berkata...

hehehehe apa lagi kv..hehehe

eh lawa la watermark. lain dr yg lain ;)

KV berkata...

oren,
tak sanggup aku weh! Huhu

joy,
sila kan, ku berikan laluan utk mu. Hua hua hua

marina,
watermark tu mek main2 ngan photoscape ajer.;P

HappyIrfa berkata...

i like komen kak Oren