Selasa, 1 Februari 2011

BUAH KEKUT

Bukan kedekut yer hadek2. Baca elok2.


Mek pun pestaim dalam hidup melihat dan merasa buah kekut ini. Atuk yg bawak balik. Kawan dia bagi.



Rupa wajahnya yg merah maron. Memang menawan.



Before makan kena gentel2 dulu kasi lembik. Kalo makan keras2 lagu tu mmg kelat giler ah. Dah gentel kasi lembik rasa dia masam2 manis.


Ni ler isi nya. Ngap terus dgn kulit2 nya. Tp jgn lupa basuh dulu yer.

8 ulasan:

marinahunny berkata...

kat tmpat saya ada pokok ni kv . kitorang panggil buah ceri. bila ada buah kat pokok nmpak sgt menarik dgn daun dia wrna hijau panjang2 pastu ada buah yg merah2 bergayutan..

KV berkata...

ooo ye ke? Ari tu hubby ai ajak pi tengok kat kubur. Pokok dia mcm pokok tanjung kan?

mrs.spicy berkata...

huhuhu...kg farah ade buoh kekuk ni..lamo xg kutik

nanonano berkata...

hahahhaa lame gler xmkn buoh neh!
dlu ade tanam
tp pokok dia xley kene banjir trus mampus..
adehhhh, kepupusan doh, mane nk dpt ntah??
sedap rase dia masam2 manis gtu,
ishk kembang tekok,
yg klakor kene golek2 kat tapak tangan bg lembut bru bley mkn :p

my little family / kaftanbatik berkata...

sedap tu..kecik2 dulu ado kat depe rumoh pokok ni.. loni xdok doh.. kat kedah depa panggil buah ceri..huhu...

KV berkata...

farah,
oo...pernah makan eh? Ahkak baru pestaim makan. Kesian. Huhu

nano,
bab kena golek2 tu yg lawak skt. Apsal eh?

kak ayu,
hihi...susah nak jumpa dah kan.

ALIAA MIZAN berkata...

ya allah woh kekut..last make omo 4 tahun...loni omo 20 dah...mana bulih jupo buah ni eh??..nak beli kalu bulih....tulong laa...lama dah nak make..

cherry_ijau berkata...

awak , nak share gamba buah kekuk ni .. nnt kite letak link awak ye ..