Rabu, 29 Disember 2010

Juara piala aff Suzuki 2010

Malam yg bersejarah buat negaraku terchenta, Malaysia. Mmg mendebarkan giler walopun konfiden 150% malam ni pasti jadi juara sbb bekal yg kita bawak mmg besar.

Namun sepak mula bermula, jantung berdegup kencang. 45 minit pertama mmg mencemaskan. Minit ke 17 indon dh dapat penalti. Masa tu satu rumah mek pakat tadah tgn berdoa agar apek (Nama manja rakyat kelate bagi kt khairul fahmi) dpt save bola. Alhamdulillah doa rakyat Malaysia dimakbulkan. Mmg bangga betul ngan apek. Kembang hidung mek tau. Lps tu bertalu talu apek kena. Lantak la janji tak bolos.

Seken half plk Indon dh tk sabar2 nk buat gol. Tapi dikejutkan dgn gol malaysia hasil percaturan matyo (syahrul idlan) Dan disudahkan oleh safee.

Mmg masa tu aku melompat bersorak mcm org hilang ingatan. Sedar2 tapak tgn sakit kes bertepuk kuat sgt. Hihi. Takpe. Semangat Beb. Hambek ko indon!

Pastu indon sumbat 2 gol. Lantak la. Masa tinggal 20 minit lg termasuk masa tambahan. Dan 20 minit tu ler paling lama aku rasa. Lambat Nya Wei wisel penamat nak tiup. Dah la refree ala2 bias. Hampeh.

Bangga betul rasa. Eh takde penyokong Malaysia kt stadium gelora eh? Tp kan, baik tak pegi la. Tak selamat. Naseb dorang berjurus (sopan) jek mlm ni. Aku takut players kita kena serang jer. Dah la matyo baru bernikah sabtu lps. Kesian dia tak sempat hanimun pun lgk.

Hmm korang sempat tgk manohara tak? Makin tembam kan dia? Hihi Dan ramai Artis indon Ada termasuk Luna Maya. Peterporn jer takdak. Tp si Julia Peres yg nk pakai coli laser tu tak nampak pulak. Tp apek rilex jer kena laser hijau tu. Wat bodoh jer. Hihi

Wah bangga sungguh jadi rakyat Malaysia. Tahniah harimau malaya. Walopun bermula dgn bidan terjun (kebanyakan player utama skuad negara injured) tp penyudahan membuahkan hasil. Tahniah rajagobal. Tahniah Malaysia.

Malaysia boleh. We are the champion
Sent from my iPhone

4 ulasan:

Zety Zin berkata...

memang syok game malam tadi. agaknya laser yang kena kat muka khairul fahmi tu la dari bra si julia perez tu kot. besar semacam je cahaya laser nya. kehkehkeh.

KV berkata...

ZZ,
ahahah...kut nye lah kan.

armouris berkata...

tahniah Malaysia! Main bola jangan sampai cedera - Kecederaan/Kematian di Padang Bola Sepak

sya berkata...

Kak sya tak tenguk sebab terlupa buka FB baru teringat.. last2 baca update dr kengkawan FB aje.. Selamat Tahun Baru KV