Ahad, 19 September 2010

1 SYAWAL

Pagi 1 syawal, ibu mertua ku sudah kelentung kelantang kat dapur masak daging kari. Kuah nak makan ngan roti jala ler. Aku ingat kalo MIL malas nak buat, aku buat terus jer malam tu lps masak roti jala tu. Tp naseb baik MIL sudi masakkan. Kalo aku masak nanti dah la kureng sedap, bimbang ada yang sakit perut nanti. hahah


Oke, takmo cerita panjang. Layan gambar2 jer lah yer.



Dua beradik di pagi raya. Tema tahun ni oren aka pinang masak aka limau mandarin. Tudiah!



Minah kecik ni tetap la sibuk ngan balang kuih. Sbb dorang dua beradik tu yg masukkan kuih dan atur kan semua balang2 kuih. Dah besar anak mek rupanya. huhu
Suasana pagi raya lps solat raya. Jiran dan sedara mara menyinggah. Menunya simple jer lah. Selain ketupat tapai dan biskut raya, roti jala jer yg aku buat. Dan kek adalah wajib (beli) haha.


Tapi habis roti jala sekilo. Sedap kut. Ke tatau nak makan apa tetamu aku. Haha.



Gambar tuan tanah kedaung uols. Hehe.


Me familia.


Dina mmg tak suka disnap gambar now. Sapedek betul minah tu.

Oke sekian. Next entry lak.

1 ulasan:

aNIe berkata...

Ceria warna baju raya KV... memang nampak yg dina tak suka bergambar...