Isnin, 30 Ogos 2010

20 RAMADHAN

Alhamdulillah, hari ni dah 20 ramadhan. Dalam pada letih2 pun, kejap jer rasanya. 10 hari jer lagi nak raya.

Dan hoyeh, hari ni mek puasa kembali setelah 5 hari mengalami sakit waniter. Keuzuran gitew. Bukan berbangga tak puasa okeh, karang ada yg cakap gitu awal2 aku dah caras nih. Huhu. Adalah tak seronok bila mana semua orang puasa tapi kita tak puasa.

Tapi, hari bawak danish pi spital tu aku dahaga giler. Memang terasa rasa kat tekak nak minum ayaq coke. Dah lama pantang minuman bergas, tp hari nak jugak2. Lepas g kamdar terus pi kb mall sbb hubby nak beli seluar. Cepat2 tau beli seluar sbb mmg nak minum. Haha

Pegi kiosk yg jual jagung bagai tu. Tapi non ado air coke. Huwaaaa. Takmo air lain, nak air coke jugak! Pastu gi kiosk satu lagi. Siap tanya pakcik tu air dh boleh beli ke blom. Haha. Sbb ada premis jam 3 baru meniaga oke. Masa tu baru jam 1. Bila pakcik tu buh air, siap dia hulurkan kat danish. Tak bagi plastik pulak tu. Terkulat kulat danish tak paham sbb takdenya dia mintak coke. Heran jer dia apasal pakcik tu hulurkan air kat dia.

Pastu dia tanya;
Danish: Mama,air apa ni?
Mama: Air coke
Danish: Sapa punye?
Mama: (sambil berbisik) Mama punyala. Abang tolong pegang kejap. Mama tak boleh pegang. Nanti org ckp mama tak puasa.
Danish: (pegang dengan lagak tak paham).

Tapi nasib baik ada danish. Boleh jadikan dia alasan. Hihi

Lepas tu terus masuk kete. Sroot sroot, aku hirup sampai habis. Adeiii. Lega dapat minum ayaq coke. Hehe. macam budak2 kan. Tapi lantak la. Naseb baik tak kantoi.

4 ulasan:

rina berkata...

syoknya sikit kena ganti poso... bagus jgk danish ek. aku memang x rajin bgtau adib yg aku x poso (maso uzurlah) sebab malas nak bersoal jwb dgn dia. hahaha. jd aku memang 'poso' jgklah kt umah time wiken pn. huhuhu.

KV berkata...

rina,
danish blom puasa lagi. Dia puasa yang yuk jer. Sbb tu selamba je aku ckp ngan dia aku tak puasa.

Angah berkata...

tu dia ngalah mak buyung ngidam haha..mujur ada si kecik kan..

bat berkata...

haha KV japs meks nak imajin erkk mu minum nyorok2 tuh.. aduaiii kelakar la bila mikir kan... tapi tulah bila kita terasa nak makan or minum sumting tu memang terasa tekak sangat kan..