Khamis, 12 Jun 2008

DINA 9 BULAN

Hari ni Irdina Maisarah genap 9 bulan. Huhu. Byk keje sgt, mcm2 hal dok urus, sampai tak sedar anak makin besar. Terasa dia tu umur sebulan dua jek lagi.

Dah boleh merangkak ni sibuk lak nak bangun. Bahaya betul. Kalo letak dia, mata pandang benda lain, bila berpaling, dia dah takde. Huhu. Memanjat je kerja dia. Tp just boleh berdiri je lah. Cubaan nak memanjat tu masih gagal. Very der bahaya tau!

Hobi terbaru selain makan, suka mengemas (baca: sepah2) barang. Tak kisah barang apa. Kat dapur, kat depan tv. Bakul baju dia pun habis dia kluarkan segala yg ada dlm tu. Geram nak cubit ni!

Lagi satu suka sgt membebel. Tah apa apa dia cakap pun tatau la. Jugak menyakitkan telinga. Selagi tak tido selagi tu lah membebel. Ikut sapa lah tu.

Dah pandai bermain dgn abang dia. Berebut barang bagai. Kecoh satu rumah.

Suka jek nak makan sendiri. Kalo lambat suap (atau pantang lepa) mmg dia makan sendiri. Bahaya takut tercekik.

Tido masih lg harus ada soother. Kalo takde mmg meroyan sakan la. Suara boleh tahan. Sakit telinga.

Tp tido mlm takmo buai. Nak tido gitu jek. Biasa abah dia g tido kan. Kv tak berapa pass. Dan harus pasang kipas sokmo, kalo dak mmg meraung tak hengat. Berpeluh sana sini.


Ni video yg hubby sempat ambik. Dia sebenarnya sibuk nak dukung. Tp semua org tak layan. Ehehe

video


21 ulasan:

mama ranggie berkata...

pejam celik,dah besar kan anak kite!

Alex Lacey berkata...

ket gi dae dapat kaki, jenuh la nok kejar pulok hehehe

KV berkata...

eira,
tu lah, tak perasan anak dah besar.

kak wear,
adoyaii... loni pun tok dae nok rigat weh!

NBK466 berkata...

Wah raya nanti genap setahun ler ek..meriah 2 nanti..he..he.he.

AppleB berkata...

aku geram nk picit2 si dina ni. montel. comel mcm mak dia okes heheheheh

Intan Rosnitta berkata...

9 bulan...emmm sebulan dua ni dapat kaki la pulok! Masa tu mama dina leh la diet sikit sbb selalu buat adegan kejar-mengejar kat rumah..hihi ;)

Mak Su berkata...

ala kuchiiii kuchiii kuchiiii, alalalala, senyum2

KV berkata...

abg shahrul,
dlmpuasa ni mmg la genap setahun. tatau la masa tu dh boleh berjalan ka blom.;P

appleb,
habit aku bila pegang dia, gigit pipi dia. Ekeke. Geram tau!

intan,
ahaha... tatau la. Azam nak kurus je yg ada, pelaksanaannya takdak.

maksu,
hehehe

achik berkata...

comelnyaaaaaa.. lg2 gambar dalam buai tu.. ;)

Oren... berkata...

waa..sudah pandai picit tv??sungguh advance yerr..ikut sapalah tu???

KV berkata...

achik,
tu dia purak2 nak tido.

oren,
dia suka makan remote tau.

Zareda berkata...

cepat jer 9 bulan kan.. tak lama lagi dha nak masuk sekolah

Mommy Lily berkata...

bestnya dina dah boleh merangkak...lily tk nak merangkak tp dah sibuk nak bangun berdiri kalau dpt capai benda yg tinggi2...emm tk tau la mgkn lompat stage merangkak kott..

CikguZue berkata...

kus semangat dia...comelnyer...

YuszTieY berkata...

gepo sore danis dlm umah baru...byk dah tu nampaknya siap umah tu..
walaaa..dah boley merangkak laju la anak dara ni..ktinggalan la anak teruna kami ni,asyik gigi jer yg tumbuh jalan tok ser..huhuhuuu

kirana berkata...

kv..baru tgk muka kv ..sblm ni dok tgk muka anak jer..hihii

cendawanintim berkata...

cepat ler beso dina...

dina start makan bubur baper bulan erk?

nasazfrog... berkata...

sekejap dah 9 bulan kan,,, bulu mata dia,,, mak aiii lebat,,,

Purpleheart berkata...

Dina nak tolong kemas tu gamaknya..

nanonano berkata...

wahh kak,
umah dah pasang mozek,
hihi sinor banor lg tu..
bape persen dah siap??
:D

agaknye dina bercite2 nk jd lawyer kut kak??
mulot xbenti ngomel tu,
huhu

KV berkata...

kak zar,
hihi... dh nk jd anak dara dah ek.

mami lily,
ye lah kan, budak2 ni tak sama perkembangan dia.;)

cikgu zue,
comei kah? Ehehe

yusztiey,
dina pun baru tumbuh gigi 'kapak' sebatang tu. Demam lah plk.

ana,
hihi... baru blh tgk yer?

cendawan,
kv bagi awal. 3 bln. Mmg org ckp tak elok. Tp dina takmo menyusu sgt, dia lbh kpd makan. Sampai skrg ni pun dia kurang menyusu.

nasazfrog,
ehehe... cepat jer besar.

sue,
ye lah kut. Sekali dia lalu penuh tubuh dia ngan debu. Ekeke

nana,
ntah la nana oi, akak pun tak reti nak ckp brapa persen. Insyaallah ogos nanti blh pindah lah kut. Siap lbh kurang.
Dina tu, dia takkan berhenti membebel kecuali tido. Fuhh. Masak lah telinga.;P